یزدفردا:در یازدهمین جلسه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور، به همت و پیگیری سنتا نیکنام  رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد ،شهر یزد به عنوان "پایلوت شهر دسترس پذیر" انتخاب شد.

به گزارش یزدفردا از تهران – در یازدهمین جلسه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور که صبح امروز بیست و نهم مرداد ماه در ساختمان مرکزی سازمان بهزیستی کشور با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس این ستاد، وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و دبیر این ستاد، جمال الدین عزیزی شهردار یزد، سپنتا نیکنام عضو شورای اسلامی شهر یزد، ابراهیم کاظمی مؤمن سرایی رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور و نماینده سازمان های متولی حضور داشتند، شهر یزد به عنوان "پایلوت شهر دسترس پذیر" انتخاب شد.

مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور نیز در این نشست آموزش بدنه کارشناس در دستگاه ها را مؤثر دانست و افزود: مناسب سازی مسیرهای گردشگاهی که در شهر یزد اتفاق افتاده است می تواند به عنوان یک اقدام خوب در سایر شهرها اجرا شود.

وی بیان کرد: مقرر شد با هزینه شهرداری مشهد مستندسازی اطلاعات درخصوص مناسب سازی توسط شبکه سلامت در شهر یزد انجام شود.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: جامعه هدف سازمان بهزیستی بسیار مقدس است از اینرو باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور هر کمکی ازسوی دستگاه ها برای این قشر کافی نیست و لازم است تا دستگاه ها از ظرفیت های خود برای کمک به این قشر استفاده کند.


وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و دبیر این ستاد در این نشست گفت: باتوجه به اینکه اقدامات خوبی در شهرداری و شواری اسلامی شهر یزد انجام شده به طوریکه مراحل صفر تا صد کار در امر مناسب سازی به صورت علمی و عملیاتی در این شهر اجرا شده است، از طرفی هتل تراز معلولین مشهد توسط مهندسین و خیر یزدی ساخته می شود، بنابراین شهر یزد به عنوان "پایلوت شهر دسترس پذیر" به مدت ۳ سال انتخاب شد.

وی افزود: وجود ناظر معلول در شهرداری یزد و اختصاص ردیف بودجه برای مناسب سازی اماکن این شهر همچنین برگزاری نخستین جشنواره معلولان در یزد می تواند به عنوان الگو در سایر شهرداری های کشور پیاده و تسری پیدا کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: اهتمام ویژه ای به لحاظ فرهنگی و تاریخی ازسوی مسئولان، خیرین و مردم شهر فرهنگی و تاریخی یزد انجام شده که قابل تقدیر است.

قبادی دانا همچنین از دو برابر شدن بودجه مناسب سازی منازل افراد دارای معلولیت در شهر یزد خبر داد و گفت: بر این اساس معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی بودجه تخصیص یافته برای مناسب سازی منازل افراد دارای معلولیت یزد را از هشت میلیارد ریال به شانزده میلیارد ریال افزایش داد.











  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا